کد خبر: ۴۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان با بیان اینکه مدارس پیش‌دبستانی و دبستان طی هفته جاری در شهرهای قرمز استان تعطیل شدند گفت: تعطیلی مدارس راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه‌ها با توجه به شیوع کرونا و بررسی کارشناسی به صورت اقتضایی انجام می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه مدارس پیش‌دبستانی و دبستان طی هفته جاری در شهرهای قرمز استان تعطیل شدند گفت: تعطیلی مدارس راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه‌ها با توجه به شیوع کرونا و بررسی کارشناسی به صورت اقتضایی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای استان کرمان افزود: روستاهای دارای فضای باز و با تراکم جمعیتی اندک نیز در شهرستان‌های قرمز مشمول تعطیلی مطلق نیستند.

وی اظهارداشت: شیوع اُمیکرون در استان و کشور اوج گرفته و در کرمان ۱۰ شهرستان قرمز و آمار به سرعت در حال رشد است که در این بخش تدابیری باید اندیشیده و تدابیر برای صنوف با جدیت پیگیری شود.

استاندار کرمان گفت: رویکرد ستاد ملی کرونا در حوزه مدارس تعطیلی گسترده نیست و تا روز شنبه آینده مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی را در شهرهای با وضعیت قرمز تعطیل اعلام می‌کنیم اما تعطیلی به صورت کلی نخواهد بود.

وی ادامه داد: تعطیلی مدارس راهنمایی و دبیرستان را با بررسی دقیق وضعیت آنها توسط روسای مدارس و منطقه خواهیم داشت؛ در این زمینه مشورت دانشگاه علوم پزشکی و نظر شهرستان‌ها اخذ و به صورت موردی مدارس با اطلاع فرماندار تعطیل می‌شود.

زینی وند افزود: فرمانداران در این حوزه اختیار دارند و به صورت موردی می‌توانند مدارس راهنمایی و دبیرستان را تعطیل کنند؛ دانشگاه‌ها نیز با جمع‌بندی دانشگاه علوم پزشکی به صورت اقتضایی و موردی تعطیل می‌شوند اما با تعطیلی کلی مخالفیم.

وی ابراز داشت: رویکرد دولت و رییس جمهور مبنی بر تعطیلی، کلی نیست لذا دانشگاه علوم پزشکی ساز و کار نظارتی برای آن لحاظ کند.

استاندار کرمان اضافه کرد: برگزاری بخشی از جشن‌ها همانند محدودیت‌های صنوف باید حتما لحاظ و بر آن نظارت شود و فرمانداران به صورت محله‌ای و اقتضایی ورود و تیم‌های واکنش سریع را فعال کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جلسات خود را با ستادهای شهرستانی به صورت منطقه‌ای دنبال کند و همه بیمارستان‌ها و امکانات مورد نیاز باید در آماده باش کامل باشند؛ ظرفیت نیروی انتظامی را نیز به کار بگیریم و با این روند باید انتظار شیوع و مرگ و میر بیشتری طی روزهای آینده داشته باشیم.

زینی وند ادامه داد: درباره جشن‌ها نیز برداشت این است که ستاد استانی اعلام کرده همه جشن‌ها برگزار شود؛ اما اعلام کردیم در مکان‌های خاص با رعایت پروتکل‌ها در سقف محدود انجام شود.

وی یادآور شد: اکنون کرونا در هر جمعی وجود دارد، بسیاری مبتلایان ناقل حتی علایمی ندارند اما قدرت بروز دارد، در صورتی که چارچوب‌ها رعایت نشود، حتما آیین‌ها را تعطیل و با آنان برخورد کنید.

استاندار کرمان گفت: مراسم ایام‌الله دهه مبارک فجر نیز در چارچوب اعلام شده و با ۲۰ درصد ظرفیت سالن و با رعایت تمامی شیوه نامه‌ها برگزار شود.

وی تاکید کرد: در برخی جشن‌ها در شهرهای قرمز سعی بر برگزار نشدن مراسم‌ها باشد و در شهرهای نارنجی و زرد برگزاری برنامه‌ها در فضای باز برنامه‌ریزی شود؛ این موضوع ممنوع نیست اما تجمع و رعایت نکردن پروتکل حتما ممنوع است که ستاد شهرستانی با آن برخورد کند.

زینی‌وند افزود: براساس اعلام کشوری مراسم اعتکاف در شهرهای نارنجی و زرد با ۲۰ درصد ظرفیت اماکن و با رعایت پروتکل‌ها و نظارت دقیق دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری برگزار شود و با توجه به پیش‌بینی احتمالا در شهرهای قرمز اعتکافی نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: سلامتی مردم برای ما اولویت دارد و با وجود روند روبه رشد کرونا در استان پیش‌بینی می‌کنیم هفته آینده کل استان قرمز باشد.

استاندار کرمان ابراز داشت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن وزارتخانه‌های کشور و بهداشت طی یک تا ۲ روز آینده نظر خود را اعلام می‌کنند اما فراخوان و تظاهرات گسترده حتما نخواهیم داشت؛ پیش‌بینی داریم تجمع‌ها محدود با رعایت پروتکل‌ها باشد و راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز در این چارچوب خواهد بود.

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری برخی مسابقات ورزشی گفت: مهمترین اولویت کمیته‌های نظارتی این است که به کار خود برگردند؛ نقاط ضعف احصا و خلاءها گزارش شود؛ همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی نیز آمادگی لازم را داشته باشند.

زینی‌وند ادامه داد: اطلاع‌رسانی باید فقط از طریق سخنگوی ستاد کرونا باشد و همه اطلاعات و اخبار نیز از این محل گرفته شود.

وی با بیان اینکه با ادامه روند فعلی هفته آینده ممکن است وضعیت کل استان قرمز شود گفت: آمار موارد بستری در استان کرمان نسبت به هفته‌های گذشته ۲ برابر و بیش از ۵۰ درصد آزمایش مراجعان مثبت است؛ همه کشور در حال یکرنگ شدن است لذا در اطلاع‌رسانی کمک کنید.

زینی وند افزود: موج کنونی کرونا جهانی است و علت آن کم اثری واکسیناسیون و ضعف تصمیم‌گیری نیست، اکنون ۵۵ تا ۵۷ درصد آزمایش‌های کرونا در استان مثبت است و مثبت شدن در این حجم در حالی که آمار مرگ و میر پایین است تاثیرگذاری واکسن را نشان می‌دهد؛ لذا مردم نباید آن را دست کم بگیرند و انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها و چارچوب‌ها اولویت ماست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)